Essaouria

FAS,

Fas seyahati planlayanların ilk durağı olmasa da, Essaouria’nın kesinlikle görülmesi gereken bir kıyı kenti olduğunu düşünüyorum. Ben yine günübirlik bir turla ziyaret ettim ama minimum 2 gün geçirilmeyi hak ediyor.

Essaouria, Atlantik kıyısında yer alıyor ve Marakeş sıcağından sonra ilaç gibi geldiğini söyleyebilirim. Klişe ama martı sesleri ve deniz, bu şehirde duyacağınız ana sesler. Öğrendiğime göre Faslı aileler buraya yaz aylarında gelip en az 1 ay kalırmış. 3 saatlik bir gidiş yolu olduğu için, sabah gidip akşam dönmek pek de pratik değil zaten. Tur ekibinden birkaç kişiyle Medina’yı gezmeye başladık; bu arada Medina/Medina, Arapça’da “şehir” anlamına geliyor. Bu bilgi otel ararken işinize yarayabilir. Önce yemek yemeye karar verdik. Balık, Essaouria’da yemeniz gereken ilk yiyecek. Liman kıyısında bir restaurant bulup güzel bir öğle yemeği yemek bir alternatif olabilir. Bizim grupta Berberice bilen biri vardı, onun önerisiyle, balıkçıdan iyi bir pazarlıkla balık alıp, bir yerde pişirtmeye karar verdik. Ardından plaja geçtik.

Essaouria, Marakeş’e göre oldukça sakin bir şehir. Günlük geziler, yol uzun sürse de, tercih ediliyor. İlginç olan toplam 6 saatlik yol için sadece 13 Euro ödedim.

Bu gezide maalesef fotoğraf makinemle ilgili sorunlar yaşadığım için, telefonumla çekmek zorunda kaldım. Bir dahaki gidişime saklıyorum artık.