Koh Samui

TAYLAND,

Phangan’da sahilde otururken, karşı kıyıdaki Samui’ye bakıp “Orada da yağmur yağıyor mu acaba” sorusu Samui ile ilgili tek beklentimi açıklıyor aslında. Resort ve balayı adası olarak bilindiği için, yapılacak şeylerin kısıtlı olduğunu düşünmüş ve sadece deniz kum güneş üçlüsüne kendimi endekslemiştim (Koh Phangan yazım detaylarıyla burada).

Aslında Phangan’a da tam doyamamıştık ama hostel rezervasyonumuz da yapılmış olduğu için sabah ilk ferry ile geçtik Samui’ye. Limana iner inmez, etrafımız taksilerle çevrildi. Gerçekten bahsedildiği gibi burası artık iyice turistikleşmiş bir tatil adasıydı.

Hostelimiz, Chaweng’deydi. Burası aksiyonun döndüğü yer 🙂 Plaja da 5 dakika mesafede olduğunu okuduğum için D&D Guesthouse‘u seçmiştim. Koh Samui çok fazla “backpacker” adası değil Phangan’ın aksine…O yüzden hostel seçenekleri de fazla yok. 8 kişilik yatakhanede kaldık ama odamız neyse ki çok kalabalık değildi, terası bile sadece kendimiz kullandık 🙂

Plaja birkaç yüz metre uzakta olduğumuz için direkt güne deniz güneş ikilisiyle başladık. Phangan’daki yağmur tehlikesi burada gözükmüyordu neyse ki…

Chaweng, yaklaşık 7 km uzunluğunda bir plaj…Phuket’teki Patong’un benzeri ama denizi kesinlikle daha güzel. Zaten Koh Samui plajları, deniz suyu olarak şimdiye kadar Tayland’da gördüğüm en güzel plajlardı. Yani eğer Tayland’a güzel deniz için gidiyorsanız, Phuket ve civar adalar yerine Samui çok daha iyi bir tercih olur.

Chaweng’in bir bölümü…

Chaweng’de kalmamızın bir diğer avantajı, iki yemek pazarına yakınlığımız oldu. Tatilimizin yüzde 50’si yemek odaklı olduğu için, her akşam hem balık markete hem de diğer food market’e uğradık.

İstediğiniz tezgahtan yemeğinizi alıp, boş masalardan birinde yiyebiliyorsunuz…Bu toplu yemek olayı kesinlikle Tayland’da tatil yapmanın en güzel yanlarından biri.

Balık yemek için merkezdeki restaurantlara gitmeye gerek yok, en taze ve lezzetli deniz ürünleri bu markette.

Favorimiz Red snapper…

Dondurmacı bile var…

Samui baya büyük ve kalabalık bir ada. Phangan’da tadını bir kere alınca burada da motor kiralamadan duramadık 🙂 Üstelik 50 Baht daha ucuza…Şansımıza hostelimizin kendi kiralama sistemi vardı, böylece akşamları da rahatça park edip evimize girer çıkar gibi kullandık…

Hostelimize çok yakın şirin bir restaurant: Pottguesthouse…Chaweng’de böyle uygun fiyatlı mekanlar bulmak mümkün…

Her yerde O kadar çok vantilatör var ki, elektrik faturasının ne kadar geldiğini merak ediyorum 🙂

Chaweng’in en iyisi olduğu söylenen meşhur Pad Thai tezgahı 🙂 Mercure Otel’in hemen karşısında…Biz de beğendik.

Aradığımız deniz güneş ikilisini burada yakalayınca çok da fazla bir ihtiyacımız kalmamıştı aslında. Tabii Chaweng’in eğlencenin meşhur olduğunu duyduğumuzdan bir iki akşam da plaj partilerine gittik. Burada da, diğer Tayland adalarında olduğu gibi, gece plajda ateş gösterileri ve partiler şeklinde bir konsept var. Mekanlardan en meşhuru Ark.

Bazı akşamlar ise o yoğunluğa katlanamayacağımızı düşünüp, yine Chaweng’deki barlarda takıldık. Zaten yüksek sezonda gittiyseniz, her yerde eğlenme şansınız var.

Canlı müzik yapan mekanlar, plaj partilerinden daha iyi geldi bize. Burası en sevdiğimiz mekanlardan “On Street Bar”…Üstünü kapatıp, kaldırımın üstüne bar yapmışlar 🙂

Burada çoğu akşam canlı müzik vardı…

Bir diğer favorim bu mobil barlar 🙂

Avm bile var Samui’de…

Central Festival alışveriş merkezi önünde canlı müzik performansları da oluyor…

“Tayland’a gelip de, kim Steakhouse’a gider” diye düşündüm ama özellikle Batılı turistler Thai mutfağını benim kadar sevmiyorlar demek 🙂 Turistik bir ada olduğu için dünya mutfağı sunan birçok restaurant var.

Chaweng’de 5 gece kaldık ve hiç sıkılmadık…Eğlencesi, atraksiyonu bol bir ada anlayacağınız…

Tüm bu şehir hayatı içinde Phangan’ın yeşilini özlemiştik…Aslında Samui de Phangan gibi yeşil olsa da, direkt adanın içinde yaşayamıyorsunuz bu doğallığı, tepelere çıkmak gerekiyor orman ve manzara deneyimi için. Big Buddha çok uzak göründü gözümüze, biz de çok fazla bilinmeyen Overlap Stone’a gittik 🙂

Burası Lamai Beach’e çok yakın bir nokta. Giderken yol üstünde çok güzel teraslı bir cafe var. Motorumuzun daha fazla yokuş çıkamayacağını anlayıp, oraya park ettik ve biraz soluklandık. Yolunuz düşerse mutlaka uğramanızı tavsiye ederiz. Ben kesinlikle tekrar gitmek istiyorum, çünkü bozuk parası olmadığı için bizden meyve suyunun parasını almayan cafe sahibine ufak da olsa borcum var 🙂

Taşa ulaşmak için bir evin içinden geçiyorsunuz, bahşiş bırakmanız için tip box da düşünülmüş 🙂

Chaweng’den sonraki en popüler bölge olan Lamai Beach’e de uğradık ama plajını beğenmediğimiz için çok fazla vakit harcamadan geri döndük. Burada sahilde güzel bir restaurant var. Orada bir şeyler atıştırdık.

Restaurantın bağlı olduğu “New Hut Bungalows”…Chaweng yerine daha sakin bir bölge olan Lamai’de kalmak isteseydik, sanırım burayı tercih ederdik. Fiyatları da uygun.

Lamai’deki meşhur büyükbaba – büyükanne taşlarını gördük tabii gelmişken…

Tabii bizim “Bu plajı beğenmedik, diğerine gidelim” demedeki rahatlığımız motor sayesindeydi. Burada da çoğu plaj aslında resortlarla çevrili ama halkın girmesinde herhangi bir kısıtlama yok. Şezlong alma zorunluluğu da olmaması en güzel yanı. En sevdiğimiz iki plajın da üstünde restaurant olması tüm günü plajda geçirmek için en güzel bahaneydi 🙂

Crystal Bay olarak da bilinen Silver Beach

Plaj benim için eşittir Chang…

Diğer favori plajımız da Coral Cove…Girişte “Private” yazsa da kimse aldırış etmiyor, tam çözemedik o kısmı 🙂 Silver Beach’e yakın olduğu için sabah birine öğlen diğerine şeklinde bir tur yaptık genelde…

Buranın denizi hemen derinleşiyor, yüzmesi en keyifli plaj buydu sanırım…

Hem Samui hem Phangan’daki plajların en güzel yanı, çevresindeki yapıların “göze batmaması”. Lüks olsalar da, plajın doğallığını bozmuyorlar.

Koh Samui keşif değil de keyif adası…Üstelik tahmin edildiği kadar pahalı da değil…Sadece “tatil” yapmak istediğim zamanlarda tekrar gitmek isteyeceğim, risksiz ve hayalkırıklığına uğratmayacak bir rota.